Handelsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Handelsbetingelser samt beskyttelse af personlige oplysninger.
Generelt
Gaffeltrucken.dk
Industrivænget 2, 3320 Skævinge
E-mail: kontor@gaffeltrucken.dk
CVR: 18002981
Handel på gaffeltrucken.dk sker i henhold til dansk lovgivning.
Priser og betaling
Erhverv:
Alle priser er ekskl. fragt, og moms, med mindre andet er angivet.
Salg fra hjemmesiden er forbeholdt erhvervsvirksomheder, samt offentlige institutioner og organisationer. Betalingstiden er 10 dage netto. For nye kunder hos gaffeltrucken.dk som ønsker at betale mod faktura foretager vi altid et kreditcheck. Fakturaer mailes altid til ordrebestilleren, ønskes fakturaen mailet til anden mailadresse bedes dette venligst oplyst ved bestillingen.
Kortbetaling
På gaffeltrucken.dk bruger vi Altapay som betalingsgateway, hvor udvekslingen af kortinformationer sker sikkert og krypteret via SSL. Vi gemmer ikke dine kortoplysninger.
Pengene bliver reserveret på dit kreditkort som følgende. at ordren lægges på gaffeltrucken.dk. Vi trækker dog først pengene på dit kreditkort, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen
Fragt og levering
Al levering er ab lager til adresser i Danmark. Mindste fragt er kr. 65,-. Der opkræves ingen ekspeditionsgebyrer på ordre, uanset størrelse.
Leveringstiden er normalt 5-12 dage, afhængig af produkt. Enkelte varer kan dog have meget længere leveringstid, men dette vil altid fremgå af den fremmailede ordrebekræftelse.
Køber de som privatkunde skal de være opmærksom på, at vi ikke sender med Post Danmark, men i stedet med fragtmand. Dette betyder, at der skal være nogen hjemme for at modtage og kvittere for varen. Vi har ikke mulighed for at sende SMS eller sige noget om hvornår varen kommer, men hvis vi har mobiltelefon nummer kan chaufføren adviseres om at ringe inden/ved ankomst.
Ved modtagelse af varerne er det vigtigt at forsendelsen kontrolleres nøje for fejl og mangler, – og ved eventuel skade påføres dette på fragtbrevet inden underskrivelse for modtagelse, dette for at kunne opnå erstatning for skader på produkter sket under transporten. Vi opfordrer stærkt at du følger disse anvisninger.
Erhvervsforhold
Skjulte skader som ikke fremgår på emballage skal reklameres indenfor 7 dage til fragtselskabet for at kunne opnå erstatning. Dette gøres ved at kontakte gaffeltrucken.dk. Oplever du skader på emballage skal dette påføres fragtbrevet og kontakt os omgående.
Al levering sker efter gældende fragtmandsregler, herunder at levering sker til dør/gadeplan. Ønskes varerne båret op sker dette mod tillæg. Oplys venligst ved bestilling om varen ønskes leveret andetsteds end dør/gadeplan.
Alle forsendelser er AB fabrikant/lager, ved modtagelse påhviler det modtagerens ansvar.
Alle erstatnings spørgsmål mod fragtselskab følger de gældende fragtmandsregler (CMR-reglerne) kan rekvireres som mail hvis dette ønskes.
Garanti og reklamationsret – kun for erhverv
Gaffeltrucken.dk yder 6 måneders garanti og efterfølgende 18 måneders reklamationsret mod fejl og mangler på det solgte udstyr. Gaffeltrucken.dk kan vælge at udbedre eventuelle fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering af købesummen.
Fejl der skyldes uegnet/ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af denne garanti. Returfragt afholdes af kunden.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Returfragt afholdes af kunden. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb værdiforringelsen andrager.
Der er ingen fortrydelsesret på special fremstillede varer
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontor@gaffeltrucken.dk
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at have modtaget varen uden samtidig at have givet os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt en eller flere forskellige varer hos os, har du mulighed for at sende den/dem retur, også selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer.
Tilbagebetaling af købsbeløbet / Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Varer modtages retur efter aftale.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten
Størstedelen af vores varer sendes med godstransport og derfor kan der ikke returneres som normal post
Udgifterne til returnering af varer udregnes ud fra postnummer samt kubikstørrelse/vægt.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb værdiforringelsen andrager.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leverings omkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leverings form, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Gaffeltrucken.dk Industrivænget 2, 3320 Skævinge.
Vi modtager kun pakker / forsendelser, som sendes direkte til ovenstående adresse.
Hvis du fortryder dit køb kan du efter forudgående aftale aflevere varen personligt på ovenstående adresse.
Ingen fortrydelsesret
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg kan ikke fortrydes.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Reklamationsret – Kun for private
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at Gaffeltrucken.dk kan vælge at reparere eller ombytte varen, i særlige tilfælde hvor reparation eller ombytning ikke er muligt, kan vi vælge at tilbagekøbe varen til den faktureret pris.
Fejl der skyldes uegnet/ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af denne reklamationsret.
Vi anbefaler at du reklamerer hurtigst muligt, dog skal du reklamere senest 2 måneder efter du har opdaget manglen for at du har reklameret rettidigt..
Er reklamationen berettiget og skal sendes ind, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Persondatapolitik
1. Introduktion
Det er en høj prioritet for gaffeltrucken.dk, at vi beskytter og respekterer dit privatliv. Det er altid vores intention og mål at behandle dine data forsvarligt og hensigtsmæssigt. Nedenstående kan du læse mere om hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad de bliver brugt til.
Samtykket er vores legitime behandlingsgrundlag jf. persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra a).
Et samtykke er frivilligt og du kan til enhver tid trække det tilbage: I afsnittet om ”Registreredes rettigheder” kan du læse, hvordan du kan trække dit samtykke tilbage.
Er du i tvivl eller har spørgsmål til vores Privatlivs- og persondatapolitik, er du velkommen til at kontakte os.
2. Hvilke informationer indsamler vi
Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger om dig, såsom hvilken browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på hjemmesiden, hvilke varer du klikker på, samt IP-adressen. Ved køb på hjemmesiden eller tilmelding til nyhedsbrev indsamles tillige flg. oplysninger;
Dit navn
Din adresse
Din E-mail adresse
De oplyste telefonnumre
Dine betalingsoplysninger
Virksomheds handel
Vi skal opfylde en kontrakt, som er indgået med den virksomhed, du repræsenterer.
Vi opbevarer og behandler dit navn, telefonnummer og kontakt-e-mail. Opfyldelse af kontrakt er vores legitime behandlingsgrundlag jf. persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra b).
Vi behandler kontaktnavn, e-mail og telefonnummer som led i et potentielt fremtidigt samarbejde.
Vores legitime behandlingsgrundlag er jf. persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra f) (afvejningsreglen)
Du kan altid anmode om indsigt jf. processen ovenfor.
3. Hvorfor indsamler vi informationerne
Disse personoplysninger bruges i forbindelse med ekspederingen af dine køb, da de er nødvendigt for, at vi kan gennemføre vores del af handlen. Det drejer sig om at:
Få bekræftet din identitet inden vi kan godkende købet
Kunne lave en kreditvurdering, afhængig af hvordan du vælger at betale
Vi er forpligtede til at forebygge ulovlige aktiviteter som svindel og hvidvaskning
Det gør det lettere at handle hos os næste gang.
4. Behandlingssikkerhed – organisatorisk og teknisk
Vi har indført organisatoriske foranstaltninger og processer, der beskytter dine personoplysninger mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. Kun personale med legitimt og sagligt formål kan tilgå personoplysninger.
Det har vi gjort ved at indføre et årshjul hvor alle processer gennemgås.
4a) Tekniske sikkerhedsforanstaltninger
Sikkerhed på hjemmesiden
Hjemmesiden benytter SSL (Secure Socket Layer). SSL er en krypteringsprotokol, hvilket betyder, at det kun er afsender og modtager, der kan læse de oplysninger, der bliver sendt imellem dem. Du kan altså indtaste dine oplysninger sikkert på vores hjemmeside.
Betaling via hjemmesiden
Alle betalinger der forgår via hjemmesiden varetages af Altapay og vi opbevarer og behandler ikke dine betalingsoplysninger
Sikkerhed i modtagersystemer
Når vi modtager dine oplysninger, bliver de opbevaret sikkert.
4b) Organisatoriske foranstaltninger
For at sikre dine oplysninger bedst muligt har vi sat følgende processer op i forbindelse med de personer, der kan have kontakt med dine oplysninger:
Kun personer, der handler på direkte instruks fra dataansvarlige, samt 3 parts leverandør med underskrevne databehandler aftaler underskrevet. kan få adgang til oplysninger i systemerne.
Alle oplysninger om personer opbevares og behandles i en struktur, hvor kun personer, der har et sagligt ærinde, kan tilgå dem. Dette sikres ved adgangs- og rettighedsstyring i vores administrative systemer.
5. Opbevaring og sletning
Vi opbevarer og behandler kun dine oplysninger, så længe vi har et legitimt grundlag for dette.
Vi sletter oplysninger ud fra følgende principper
Oplysninger som privat person gemmes i 2 år.
- Personoplysninger, som vi registrerer om dig igennem vores hjemmeside, opbevares som udgangspunkt i 5 år. Ved aktivitet menes, at der bliver foretaget et køb, så som i direkte kontakt til firmaet eller via web login.
Kundekonto (kundedata) bliver således udelukkende slettet, hvis kontoen har været inaktiv i 5 år, dog ikke selve ordren som gemmes til senere afhjælpning omkring genkøb, service, reservedele m.m. samt for i tilfælde af generelle tekniske fejl at kunne tage kontakt med henblik på at afhjælpe situationen.
Alle oplysninger som vi har indsamlet i forbindelse med, at du har givet dit samtykke til, at vi må sende dig nyhedsbreve, indtil du tilbagekalder dit samtykke.
Oplysninger via B2B gemmes i 5 år.
- En gang om året bliver der udført en automatisk sletning af kundedata som er mere end 5 år gamle.
- indkøbsordre slettes efter 5 år
- Faktura modtaget på e-mail fra leverandør slettes efter 5 år
- debitorer slettes efter 5 år, herunder tilbud der er fremsendt
Øvrige oplysninger
- Mails sendt internt slettes efter 1 år.
- Mailboks skal gennemgås mindst en gang om året og unødvendige gemte mails slettes.
6. Hvem deles informationerne med
Vi benytter Microsoft 365, hvorfor der kan ske overførsel af personoplysninger til lande udenfor EU. Du kan se listerne over Microsofts underdatabehandlere på Microsofts hjemmeside.
I nogle tilfælde er landet godkendt af EU-Kommissionen som et såkaldt “sikkert tredjeland”, og ellers sker overførslen på grundlag af EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser.
Du kan få en kopi af standardkontraktbestemmelserne ved at kontakte os via de generelle kontaktinformationer anført i denne politik.
Hvis du har bestilt varen som adresse levering, må vi dele visse af dine data med tredjepart. Så vil oplysninger om dit navn, adresse blive udleveret til vores speditør, eller PostNord for at sikre den bedst mulige levering af dine indkøb. Kommer varen ikke fra vores lager, men i stedet direkte fra en af vores leverandør, vil disse oplysninger også tilgå dem for at de kan udføre fragtlevering. Speditøren kan desuden få brug for at kontakte dig, for at give dig en advisering om hvornår produkterne leveres. Det betyder, at vi i disse situationer må udlevere dit telefonnummer eller mailadresse til speditørfirmaet.
7. Registreredes rettigheder
Som registreret har du jf. EU Persondataforordning en række rettigheder. Følgende omhandler vores håndtering af disse rettigheder, samt hvordan du som registreret kan udøve dem.
Som registreret har du ret til:
- Indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, hvor de stammer fra og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger
- Berigtigelse af fejlagtige oplysninger
- Sletning af oplysninger som ikke længere er relevante eller hvor grundlaget for behandlingen ikke længere er til stede, herunder hvis samtykke er tilbagekaldt.
- Indsigelse mod uberettiget behandling
- Begrænsning af behandling for de personoplysninger, der er afgivet i forbindelse med et givent formål
- Dataportabilitet af dine personoplysninger til en anden udbyder af samme ydelse
- Tilbagetrækning af samtykke
- Indgivelse af en klage til tilsynsmyndigheden
ErgoLift underretter uden unødig forsinkelse den registrerede om, hvordan virksomheden håndterer den registreredes udøvelse af rettighederne.
Sådan udøver du dine rettigheder
Hvis du som registreret ønsker at udøve dine rettigheder i forbindelse med de personoplysninger, der er afgivet til et givent formål, skal du som registreret skrive en mail til kontor@gaffeltrucken.dk, hvori det fremgår, at du ønsker at udøve din ret. Vi fremsender en kvittering for modtagelsen af din anmodning.
Hvis din indsigelse er berettiget, sikrer vi, at din anmodning efterleves uden unødig forsinkelse.
Med Venlig Hilsen
Jacob Tobiassen